Mācīšanās vasarā

Vasaras uzdevumi domāšanai un darīšanai

Šajā daļā iespējams gūt ierosmi praktisku darbu veikšanai kopā ar bērniem, dažādojot vasaras brīvlaiku, taču ir viens būtisks priekšnosacījums.

Jums, vecākiem, jābūt ieinteresētam mācīties kopā ar bērnu. Ja entuziasms jūs ir pametis, labāk nesāciet! Citādi pastāv risks, ka pielipināsiet bērniem slinkumu un negribēšanu.
Vasara nav domāta, lai aizpildītu robus mācībās. Esiet gatavi darboties kopā tad, kad bērni saka: “Man ir garlaicīgi!” Ja mainījušies plāni lietus dēļ vai ārā kļuvis neciešami karsts.

Vasarā darāmie darbi nedrīkst radīt stresu! Rotaļas vai pētniecības elementi šajā procesā tāpēc ir tik būtiski. Ļaujiet bērnam izvēlēties, ko darīt! Izvēles iespējas motivē patstāvīgai darbībai. Tā vairs nav jūsu ierosme, bet gan bērna atbildīgā izvēle.

Ja vēlaties mēŗķtiecīgi nostiprināt savas atvases prasmes rēķināt, lasīt, pētīt pasauli kopā ar bērniem, veiksmīgāk ieceres varēsiet īstenot, ja izveidosiet noteiktus ieradumus vai rutīnu –lasīt katru brīvdienas vakaru vecāku gultā, rēķināt, braucot automašīnā, mērīt gaisa temperatūru sestdienās visu jūliju, sekot līdzi dārzeņu augšanai katru rītu utt.
Izveidojiet vizuālas atgādnes – ierakstus kalendārā, iedvesmojošas zīmītes uz durvīm vai ledusskapja.

Priecājieties un apbalvojiet bērnus par paveikto! Nopērciet bērnam saldējumu pēc tam, kad uzrakstīta pirmā vēstule draugam. Sarīkojiet pikniku desmitajai lasīšanas dienai par godu!